Ryzykując dramatyzm, jest to koniec pewnej epoki.
Za kilka krótkich tygodni pożegnamy się z latami 2010 i przywitamy zupełnie nową dekadę: Lata 2020. I chociaż nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co nowa dekada przyniesie do naszych domów, nie możemy się powstrzymać od odrobiny nostalgii za ostatnimi dziesięcioma latami.
Mówiąc wprost, ta dekada była przełomowa dla wystroju wnętrz. Lata 2010 nie tylko zapoczątkowały wiele słynnych trendów, ale także zmieniły sposób, w jaki kupujemy dekoracje do naszych domów.
Gotowa na spacer po alei wspomnień? Przedstawiamy trendy z lat 2010, które przejdą do historii aranżacji wnętrz.
Millennial Pink
To był kolor, który zawładnął całym pokoleniem - a przynajmniej dekadą. Idealny odcień łososiowy z delikatnymi nutami różu bubblegum - to był ten jedyny "to" odcień, od którego nie dało się uciec. Niezależnie od tego, czy wypełniłaś swoją apteczkę produktami w kolorze brzoskwiniowym, eksperymentowałaś z akcentem na ścianie, czy po prostu dodałaś kilka pokoi w odcieniach różu do swojej tablicy nastrojów, istnieje duża szansa, że róż Millennial pojawił się w Twojej aranżacji wnętrz.
Choć nie wiadomo, czy róż Millennial będzie nadal modny w 2020 roku, jedno jest pewne: ta dekada sprawiła, że ten odcień stał się modny.
Odrodzenie Mid-Century
Nie musisz być ekspertem w dziedzinie aranżacji wnętrz, aby wiedzieć, że lata 2010 to przede wszystkim modernizm połowy ubiegłego wieku. Tak, wiemy, że trend ten wywodzi się z lat 50-tych i 60-tych, jednak w ciągu ostatnich 10 lat nastąpił ogromny odrodzenie. Od sof inspirowanych Florence Knoll, przez pudełkowate szafki nocne, po stoły do jadalni wzorowane na stylu Tulip Eero Saarinena - akcenty mid-century modern stały się niemal synonimem lat 2010.
Ale czy kiedykolwiek zatrzymałeś się i zastanawiałeś się dlaczego? Według jednego z profesjonalistów w dziedzinie designu, kluczem do tego powrotu może być kultura popularna.
"Widzieliśmy, jak obsesja na punkcie Mad Men w jakiś sposób przenosi się na projekty mebli w prawie każdym sklepie detalicznym" - mówi Alessandra Wood, ekspert ds. aranżacji wnętrz i wiceprezes ds. stylu w Modsy. "Kulturalnie, staliśmy się bardziej obsesyjni na punkcie tego okresu, witając Panią Maisel w naszym życiu i ponowne otwarcie hotelu TWA jako hołd dla tego stylu".
Widzieliśmy, jak obsesja Mad Men w jakiś sposób podstępnie przenosi się na projekty mebli w prawie każdym topowym sklepie detalicznym.
Chcesz przewidzieć, jakie trendy będą dominować w tej dekadzie? Może zechcesz sprawdzić swoją kolejkę na Netflixie.
Bajeczny dom wiejski
Kolejny fenomen popkultury, który ukształtował wystrój wnętrz? Fixer Upper.
Styl "Fixer Upper Modern Farmhouse" Chipa i Jo zdefiniował tę dekadę," mówi Wood. "Styl ten ponownie wprowadza nas do przytulnych, ciepłych przestrzeni, które są przyjazne i zapraszające dla przyjaciół i rodziny."
Jeśli pokryłeś swój dom zakładkami ze stoczni, drewnem w stylu distressed i matowymi czarnymi akcentami, gratulacje! Lata 2010 były dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.
Szaleństwo bezpośrednich zakupów konsumenckich
Jeśli ostatnia dekada czegoś nas nauczyła, to tego, że jest to całkowicie możliwe, aby kupić wspaniały wystrój domu z wygodnej kanapy. Od wielkiego boomu materacy w pudełkach do napływu znanych z Internetu prześcieradeł, talerzy, a nawet mebli, Twój wymarzony dom jest na wyciągnięcie ręki.
Problem w tym, że model direct-to-consumer sprawia, że trudno jest wypróbować wystrój domu przed zakupem. Miejmy nadzieję, że rok 2020 wypełni lukę między Internetem a światem rzeczywistym.
Moc roślin
Kupiłeś więcej roślin, niż chciałbyś przyznać w ciągu ostatniej dekady? Nie jesteś sam. W ciągu ostatnich kilku lat wyposażyliśmy nasze domy w figowce, monstery i praktycznie wszystko inne, co zmieściło się w naszej przestrzeni. Ale dla wielu, roślinne rodzicielstwo to coś więcej niż tylko trend w designie; to styl życia.
Jeszcze nie wskoczyłeś na roślinny bandwagon? Dobra wiadomość jest taka, że nie sądzimy, aby ten trend miał się gdziekolwiek pojawić w najbliższym czasie.
Zrównoważony styl
Jak dowodzi napływ firm działających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, zbyt łatwo jest być ekologicznym. Od marek takich jak The Citizenry, która współpracuje z rzemieślnikami z całego świata, po marki wolne od toksyn, takie jak Studio Ziggy, przemysł projektowy myśli bardziej strategicznie o tym, jak produkować i pozyskiwać dekoracje do domu. I nie jesteśmy jedynymi, którzy są na pokładzie z tą modą.
"Byłam bardzo szczęśliwa widząc wzrost popularności naturalnych, zrównoważonych materiałów, szacunek dla ręcznego wykonania oraz ideę historii, która jest motorem wielu decyzji projektowych" - mówi projektantka wnętrz Caroline Rafferty.