Po 70 latach wydawania swojego ukochanego katalogu w wersji drukowanej i cyfrowej, IKEA postanowiła pożegnać się z publikacją i skupić energię na przyszłych projektach, które przyczynią się do dalszego rozwoju marki, jak informuje Inter IKEA Systems B.V., światowy franczyzodawca IKEA.
"Zarówno dla klientów, jak i współpracowników, Katalog IKEA jest publikacją, która przynosi wiele emocji, wspomnień i radości," mówi Konrad Grüss, dyrektor zarządzający Inter IKEA Systems B.V. "Przez 70 lat był to jeden z naszych najbardziej unikalnych i ikonicznych produktów, który zainspirował miliardy ludzi na całym świecie."
Pomimo bycia ikoniczną częścią marki, Katalog IKEA był mniej wykorzystywany w ostatnich latach, gdy marka IKEA stała się bardziej dostępna cyfrowo. W zeszłym roku sprzedaż online wzrosła o 45% na całym świecie, ponieważ wiele osób straciło możliwość osobistego odwiedzania sklepów i zamiast tego, by zrobić zakupy mebli, korzystało z nowych aplikacji IKEA i ulepszonej strony internetowej. Poprzez zaangażowanie w inne projekty, IKEA ma nadzieję, że znajdzie nowe sposoby na nawiązanie kontaktu z klientami, którzy urządzają swoje domy i kupują kultowe produkty IKEA.
Zarówno dla klientów, jak i współpracowników, Katalog IKEA jest publikacją, która przynosi wiele emocji, wspomnień i radości.
Jeśli jesteś wieloletnim miłośnikiem katalogów, Grüss zachęca cię, byś się nie martwił, ponieważ IKEA wciąż ma wiele w zanadrzu dla swoich oddanych odbiorców. "Nie zaczynamy od zera," mówi. "Przekształciliśmy wiele aspektów dotarcia do naszych klientów i interakcji z nimi, a praca trwa nadal, by znaleźć nowe sposoby na rozpowszechnianie unikalnej wiedzy, produktów i rozwiązań IKEA w najlepszy możliwy sposób - by inspirować wielu ludzi poprzez nowe sposoby, kanały i formaty".
Będzie jeszcze jedna okazja, by dostać w swoje ręce produkt drukowany IKEA. Jesienią 2021 roku, IKEA wyda książkę, która będzie hołdem dla katalogów z całego okresu ich istnienia, a także inspiracją dla wiernych czytelników.
Teraz, gdy nadszedł czas, by oficjalnie pożegnać się z katalogiem, IKEA może zamknąć ten rozdział i z niecierpliwością czekać na rozpoczęcie następnego.
5 szybkich faktów o katalogu IKEA:
1951: Ingvar Kamprad przygotował pierwszy katalog IKEA, a na pierwszej okładce katalogu znalazło się krzesło MK w brązowej tapicerce. Wydrukowano 285,000 egzemplarzy, które rozprowadzono w południowej Szwecji i które liczyły 68 stron.1998: Pierwszy katalog IKEA dostępny przez Internet to "IKEA at office", specjalna edycja, w której pokazano wyłącznie meble dla firm i biur. Chociaż celem było zaprezentowanie całego katalogu online, ze względu na złożoność nowej technologii, uruchomienie katalogu zostało odłożone w czasie.2000: Katalog IKEA ukazuje się zarówno w wersji drukowanej, jak i cyfrowej. 2001: Po raz pierwszy w historii IKEA, w Szwecji i Danii zostaje uruchomiony handel elektroniczny.2016: W szczytowym roku, 200 milionów egzemplarzy Katalogu IKEA jest dystrybuowanych w 69 różnych wersjach, w 32 językach i na ponad 50 rynkach.